Saņemšanas ierobežojumi
-
Apraksts:
Lēmumu par pabalsta un piemaksas piešķiršanu VSAA pieņem 10 dienu laikā pēc dokumentu iesniegšanas.
Klātienē
Ārkārtējās situācijas laikā klientu apkalpošana klātienē pārtraukta. Saziņai izmantojiet jebkura klientu apkalpošanas centra tālruni vai e-pastu.
Pakalpojuma pieprasīšana
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs
Pakalpojuma saņemšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Startptautisko pakalpojumu nodaļa
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Klātienē
Ārkārtējās situācijas laikā klientu apkalpošana klātienē pārtraukta. Saziņai izmantojiet jebkura klientu apkalpošanas centra tālruni vai e-pastu.
Ģimenes valsts pabalstu izmaksā par katru ģimenē audzināmo bērnu no viņa viena gada vecuma sasniegšanas dienas līdz 15 gadu vecumam, kā arī par bērnu vecumā no 15 līdz 20 gadiem, ja viņš mācās vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības iestādē un nav stājies laulībā.
No 01.01.2021., ja bērnam noteikta invaliditāte, tad par šo bērnu ģimenes valsts pabalstu pēc bērna 15 gadu vecuma sasniegšanas izmaksā, neatkarīgi no fakta vai bērns mācās vai nemācās.
Ģimenes valsts pabalsta saņēmējam pienākas piemaksa par divu un vairāku bērnu – no viena līdz 20 gadu vecumam – audzināšanu. Piemaksas aprēķinā neieskaita bērnus, par kuriem ģimenes valsts pabalsts nav piešķirts.
Papildu piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta izmaksā par bērnu ar invaliditāti.
Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pabalstu var pieprasīt tūlīt pēc bērna piedzimšanas, taču ne vēlāk kā 6 mēnešu laikā no bērna viena gada vecuma. Piemaksu par bērnu ar invaliditāti jāpieprasa 6 mēnešu laikā no invaliditātes noteikšanas dienas. Pieprasot pabalstu vai piemaksu vēlāk, tos piešķir tikai par iepriekšējiem 6 mēnešiem pirms pabalsta vai piemaksas pieprasīšanas dienas.
Lai pieprasītu pabalstu, jāaizpilda noteiktas formas iesniegums, kas adresēts VSAA.
Iesniegumu var iesniegt:
• portālā www.latvija.lv;
• klātienē (pieprasot pakalpojumu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte));
• elektroniski (iesniegums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu);
• pa pastu;
• ar ārvalstu kompetentās iestādes starpniecību.
Iesniegumu klātienē var iesniegt jebkurā VSAA klientu apkalpošanas centrā vai Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Ja bērns mācās ārvalstīs, ģimenes valsts pabalsta pieprasītājam VSAA jāiesniedz ārvalsts izglītības iestādes izziņa.
Ārvalsts izglītības iestādes izsniegtajam dokumentam jāsatur informācija, ka persona, kurai tas izsniegts, dokumentā norādītajā laika posmā mācās vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības.
Ārvalsts izglītības iestādes izsniegtajam dokumentam ir jābūt pievienotam tulkojumam, un tam ir jābūt legalizētam.
Ja dokuments izdots Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomikas zonas valstī vai Šveices Konfederācijā, kā arī līgumvalstīs – Krievijā, Baltkrievijā un Ukrainā, tā legalizācija nav nepieciešama.
Iesniegumā jānorāda vēlamais lēmuma saņemšanas veids.
Pakalpojuma saņemšana
Lēmumu par pabalsta piešķiršanu var saņemt klātienē, pa pastu, oficiālajā elektroniskajā adresē vai portālā www.latvija.lv , atbilstoši iesniegumā norādītajam lēmuma saņemšanas veidam.
Pabalstu pārskaita pabalsta saņēmēja norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā.