Saņemšanas ierobežojumi
-
Apraksts:
Brīvprātīgi apdrošināto personu reģistrēšanu VSAA veic 10 darba dienu laikā pēc personas pieprasījuma saņemšanas.
Klātienē
Klientu apkalpošana klātienē tikai pēc iepriekšēja pieraksta.
Pakalpojuma pieprasīšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Pakalpojuma saņemšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Klātienē
Klientu apkalpošana klātienē tikai pēc iepriekšēja pieraksta.
Brīvprātīgi valsts sociālajai apdrošināšanai var pievienoties 15 gadu vecumu sasniegušās personas, kuru pastāvīgā dzīvesvieta ir Latvijas Republikā.
Brīvprātīgi var pievienoties pensiju apdrošināšanai persona, kura nav pakļauta obligātajai sociālajai apdrošināšanai Latvijas Republikā un kurai nav piešķirta valsts vecuma pensija,
Brīvprātīgi pievienoties pensiju, invaliditātes, maternitātes, slimības, vecāku apdrošināšanai var pašnodarbinātā laulātais, kurš nav pakļauts obligātajai sociālajai apdrošināšanai Latvijas Republikā un nav sasniedzis vecumu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma pensiju, vai kuram nav piešķirta valsts vecuma pensija (tai skaitā priekšlaicīgi).
Brīvprātīgi papildus var pievienoties pensiju apdrošināšanai personas, kuras maksā sezonas laukstrādnieku ienākuma nodokli un profesionāli sportisti, ja vienlaikus neatrodas darba attiecībās pie cita darba devēja vai ir pašnodarbinātais.
Brīvprātīgi valsts pensiju apdrošināšanai var pievienoties ārpus Latvijas dzīvojošie diasporas locekļi, kuri nav iesaistīti sociālās drošības sistēmā un nesaņem pensiju savā mītnes valstī.
Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Lai pieprasītu pakalpojumu, jāaizpilda noteiktas formas iesniegums, kas adresēts VSAA.
Iesniegumu var iesniegt:
• portālā www.latvija.lv;
• klātienē (pieprasot pakalpojumu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte));
• elektroniski (iesniegums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu);
• pa pastu.
Iesniegumu klātienē var iesniegt jebkurā VSAA klientu apkalpošanas centrā vai Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Iesniegumā jānorāda vēlamais lēmuma saņemšanas veids.
Pakalpojuma saņemšana
Lēmumu personai, kura brīvprātīgi pievienojusies valsts sociālajai apdrošināšanai, persona var saņemt klātienē vai pa pastu deklarētās dzīvesvietas adresē.
Lēmuma saņemšanai klātienē jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte).