Saņemšanas ierobežojumi
-
Apraksts:
Lēmumu par pabalsta piešķiršanu VSAA pieņem mēneša laikā pēc pēc dokumentu saņemšanas.
Klātienē
Ārkārtējās situācijas laikā klientu apkalpošana klātienē pārtraukta. Saziņai izmantojiet jebkura klientu apkalpošanas centra tālruni vai e-pastu.
Pakalpojuma pieprasīšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs
Pakalpojuma saņemšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Startptautisko pakalpojumu nodaļa
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Klātienē
Ārkārtējās situācijas laikā klientu apkalpošana klātienē pārtraukta. Saziņai izmantojiet jebkura klientu apkalpošanas centra tālruni vai e-pastu.
Valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu izmaksā:
• personai, kura nav nodarbināta un ir sasniegusi noteikto vecumu pensijas piešķiršanai, ja šai personai nav tiesību saņemt valsts pensiju vai apdrošināšanas atlīdzību nelaimes gadījuma darbā vai arodslimības dēļ;
• personai, kurai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija ir izsniegusi atzinumu par invaliditāti, ja šai personai nav tiesību saņemt valsts pensiju (izņemot apgādnieka zaudējuma pensiju invalīdam) vai apdrošināšanas atlīdzību nelaimes gadījuma darbā vai arodslimības dēļ;
• par bērnu, ja tas nav sasniedzis pilngadību (18 gadus) un par mirušo apgādnieku nav tiesību saņemt valsts pensiju vai apdrošināšanas atlīdzību. Pēc 18 gadu vecuma sasniegšanas pabalstu izmaksā, ja bērns mācās vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības iestādē un nav vecāks par 20 gadiem, vai studē augstskolā dienas nodaļā (pilna laika klātienē) un nav vecāks par 24 gadiem.
Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pabalsts jāpieprasa 6 mēnešu laikā no invaliditātes noteikšanas dienas, apgādnieka nāves dienas vai dienas, kad sasniegts pensijas piešķiršanai nepieciešamais vecums. Pieprasot pabalstu vēlāk, to piešķir tikai par iepriekšējiem 6 mēnešiem pirms pabalsta pieprasīšanas dienas.
Lai pieprasītu pabalstu, jāaizpilda noteiktas formas iesniegums, kas adresēts VSAA.
Iesniegumu var iesniegt:
• portālā www.latvija.lv;
• klātienē (pieprasot pakalpojumu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte));
• elektroniski (iesniegums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu);
• pa pastu.
Iesniegumu klātienē var iesniegt jebkurā VSAA klientu apkalpošanas centrā vai Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Iesniegumā jānorāda vēlamais lēmuma saņemšanas veids.
Pakalpojuma saņemšana
Lēmumu par pabalsta piešķiršanu var saņemt klātienē, pa pastu, oficiālajā elektroniskajā adresē vai portālā www.latvija.lv, atbilstoši iesniegumā norādītajam lēmuma saņemšanas veidam.
Atlīdzību pārskaita saņēmēja norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā, vai piegādā viņa dzīvesvietā.