Izpildes termiņš darba dienās
22
Saņemšanas ierobežojumi
-
Apraksts:
Persona, kurai noteikta invaliditāte.
Klātienē
Ārkārtējās situācijas laikā klientu apkalpošana klātienē pārtraukta. Saziņai izmantojiet jebkura klientu apkalpošanas centra tālruni vai e-pastu.
Pakalpojuma pieprasīšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Pakalpojuma saņemšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Startptautisko pakalpojumu nodaļa
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Klātienē
Ārkārtējās situācijas laikā klientu apkalpošana klātienē pārtraukta. Saziņai izmantojiet jebkura klientu apkalpošanas centra tālruni vai e-pastu.
Invaliditātes pensiju var saņemt Latvijas teritorijā dzīvojošas sociāli apdrošināts personas ar apdrošināšanas (darba) stāžu, kas nav mazāks par trim gadiem, ja personai noteikta invaliditāte. Izņēmums ir personas, kuru invaliditātes cēlonis ir nelaimes gadījums darbā vai arodslimība. Invaliditātes pensiju piešķir uz visu Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas noteikto invaliditātes laiku, bet ne ilgāk kā līdz vecuma pensijas vecuma sasniegšanai.
Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pensiju jāpieprasa no invaliditātes noteikšanas dienas. Ja iesniegums ir iesniegts vēlāk, tiesības uz pensiju ir ne agrāk kā 6 mēnešus pirms iesnieguma iesniegšanas dienas.
Lai pieprasītu pensiju, jāaizpilda noteiktas formas iesniegums, kas adresēts VSAA.
Iesniegumu var iesniegt:
• portālā www.latvija.lv;
• klātienē (pieprasot pakalpojumu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte));
• elektroniski (iesniegums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu);
• ar ārvalstu kompetentās iestādes starpniecību.
Iesniegumu klātienē var iesniegt jebkurā VSAA klientu apkalpošanas centrā.
Iesniegumu pensijas pārrēķinam sakarā ar uzkrāto kapitālu klātienē var iesniegt arī Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Kopā ar pensijas piešķiršanas pieprasījumu vai pieprasījumu pensijas pārrēķinam sakarā ar papildināto apdrošināšanas stāžu līdz 1995.gada 31.decembrim, jāuzrāda apdrošināšanas stāžu apliecinoši dokumenti:
• darba grāmatiņa,
• kolhoznieka darba grāmatiņa,
• darba līgums un dokumenti par tā izpildi, kuros ir norāde par attiecīgā darba perioda pabeigšanu,
• karaklausības apliecība,
• mācības apliecinošs dokuments (apliecība, atestāts, diploms, mācību iestādes izziņa), Latvijas valsts arhīvu vai citu valsts arhīvu izziņas u.c dokumenti, kas pierāda apdrošināšanas stāžu līdz 1995.gada 31.decembrim.
Iesniegumā jānorāda vēlamais lēmuma saņemšanas veids.
Pakalpojuma saņemšana
Lēmumu par pensijas piešķiršanu var saņemt klātienē, pa pastu, oficiālajā elektroniskajā adresē vai portālā www.latvija.lv , atbilstoši iesniegumā norādītajam lēmuma saņemšanas veidam.
Pensiju pārskaita saņēmēja norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā, piegādā viņa dzīvesvietā vai izmaksā ar līgumvalsts kompetentās iestādes starpniecību.