Izpildes termiņš darba dienās
22
Saņemšanas ierobežojumi
-
Klātienē
Klientu apkalpošana klātienē tikai pēc iepriekšēja pieraksta.
Pakalpojuma pieprasīšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Pakalpojuma saņemšana
Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs
Alūksnes klientu apkalpošanas centrs
Balvu klientu apkalpošanas centrs
Bauskas klientu apkalpošanas centrs
Cēsu klientu apkalpošanas centrs
Daugavpils klientu apkalpošanas centrs
Dobeles klientu apkalpošanas centrs
Gulbenes klientu apkalpošanas centrs
Jelgavas klientu apkalpošanas centrs
Jēkabpils klientu apkalpošanas centrs
Jūrmalas klientu apkalpošanas centrs
Krāslavas klientu apkalpošanas centrs
Kuldīgas klientu apkalpošanas centrs
Liepājas klientu apkalpošanas centrs
Limbažu klientu apkalpošanas centrs
Ludzas klientu apkalpošanas centrs
Līvānu klientu apkalpošanas centrs
Madonas klientu apkalpošanas centrs
Ogres klientu apkalpošanas centrs
Pierīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrs
Preiļu klientu apkalpošanas centrs
Rēzeknes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Latgales klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Vidzemes klientu apkalpošanas centrs
Rīgas pilsētas Zemgales klientu apkalpošanas centrs
Saldus klientu apkalpošanas centrs
Talsu klientu apkalpošanas centrs
Tukuma klientu apkalpošanas centrs
Valkas klientu apkalpošanas centrs
Valmieras klientu apkalpošanas centrs
Ventspils klientu apkalpošanas centrs
Klātienē
Klientu apkalpošana klātienē tikai pēc iepriekšēja pieraksta.
Pensijas saņēmēja nāves gadījumā pārdzīvojušajam laulātajam izmaksā pabalstu 50 % apmērā no mirušajam laulātajam piešķirtās pensijas, kuras apmērā ir ieskaitīta arī piemaksa pie pensijas par līdz 1995. gada 31. decembrim uzkrāto apdrošināšanas (darba) stāžu. Pabalstu izmaksā 12 mēnešus no pensijas saņēmēja nāves dienas (iestāžu izdienas pensijas saņēmēja nāves gadījumā pārdzīvojušajam laulātajam izmaksā vienreizējo pabalstu). Pabalstu var saņemt ja vecuma, invaliditātes, apgādnieka zaudējuma, izdienas vai speciālās valsts pensijas saņēmējs miršanas dienā ir bijis reģistrētā laulībā ar pārdzīvojušo laulāto un pārdzīvojušais laulātais ir vecuma, invaliditātes, izdienas vai speciālās valsts pensijas saņēmējs.
Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pabalsts jāpieprasa 6 mēnešu laikā no mirušās personas nāves dienas. Ja iesniegums ir iesniegts vēlāk, tiesības uz pabalstu ir ne agrāk kā 6 mēnešus pirms iesnieguma iesniegšanas dienas.
Pabalsts mirušā laulātajam, kas tiek izmaksāts saskaņā ar attiecīgās iestādes izdienas pensijas likumu, jāpieprasa 12 mēnešu laikā no mirušā laulātā nāves dienas (izņemot drošības iestāžu amatpersonas vai neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanā iesaistīto darbinieku izdienas pensijas saņēmēja nāves gadījumā - jāpieprasa 6 mēnešu laikā).
Lai pieprasītu pensiju, jāaizpilda noteiktas formas iesniegums, kas adresēts VSAA.
Iesniegumu var iesniegt:
• portālā www.latvija.lv;
• klātienē (pieprasot pakalpojumu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte));
• elektroniski (iesniegums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu);
• pa pastu;
• ar ārvalstu kompetentās iestādes starpniecību.
Iesniegumu klātienē var iesniegt jebkurā VSAA klientu apkalpošanas centrā vai Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Iesniegumā jānorāda vēlamais lēmuma saņemšanas veids.
Pakalpojuma saņemšana
Lēmumu par pensijas piešķiršanu vai pārrēķināšanu var saņemt klātienē, pa pastu, oficiālajā elektroniskajā adresē vai portālā www.latvija.lv , atbilstoši iesniegumā norādītajam lēmuma saņemšanas veidam.
Pakalpojumu pēc tā saņēmēja izvēles VSAA pārskaita personas Latvijas kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontā, piegādā pakalpojuma saņēmēja dzīvesvietā, vai izmaksā ar līgumvalsts kompetentās iestādes starpniecību.